هر چه تو را بیاد من بیاورد زیباست ...

این وبلاگ برای زنده نگهداشتن یاد ناصر عبداللهی عزیز و علایق شخصی خودم میباشد ...

هر چه تو را بیاد من بیاورد زیباست ...

این وبلاگ برای زنده نگهداشتن یاد ناصر عبداللهی عزیز و علایق شخصی خودم میباشد ...

عمران طاهری و برنامه صبح آمد...

 

 

  emran taheri * lina.blogsky.com

 آلبوم جدید عمران طاهری با عنوان ( راز معنویت )  

تقدیم به تمام دوستای خوبم  

   

 کیفیت :۱۲۸Kbps mp3 

عزیزم ( بندری)   

صدای تو   

جان شیرین 

بهشت و گندم - نقش جمال ( بندری )  

گل فصل بهارم ( بندری)   

ساحل حضور 

سقف شو ( بندری)   

شهر دلخاشی ( بندری)    

***************************************************

 (توضیح عمران طاهری در مورد آلبوم جدید)  

سعی کردم توی این اثر از شعرای اجتماعی و معنوی و عاشقانه استفاده کنم 

 همراه با اهنگسازی ساده و اسلو.
اشعاری که آهنگسازی شده شامل:
زخم شو/<زخم شب>: مضمون این شعر در مورد قشر فقیریه که آرزوی یه 

 زندگیه آروم و بدون رنج دارن..اما به علت فقر مالی توی آرزو میسازن و میسوزن. 

اما خدارو از یاد نمیبرن و اونو همیشه شکر گزارن>...
جان شیرین/مضمون این شعر در مورد یه عاشقیه که دلش واسه  

عشقش میتپه و براش مقدسه...
شهر دلخاشی/<شهر دلخوشی>:مضمون این شعر در مورد شهر بندر عباس 

 و مردم ساده و دلپاکشه به زبون عامیانه و صمیمی...
بهشت و گندم<به یاد ناصر>/مضمون این شعر در مورد انس خالق و مخلوقه... 

این اثر تداعی کار استادم ناصر عبداللهی..<قطعه نقش جمال>توضیح  بیشتری 

 نیمیدم.بهتره بشنوید و خودتون تشخیص بدید...
ساحل حضور/مضمون این شعر در مورد انسان غافله که توی مادیات و  

تعلقات دنیوی غرق شده و خدا رو فراموش کرده...
صدای تو/مضمون عاشقانه...
عزیزم/مضمون این شعر در مورد درد دل عاشق واسه معشوقشه...
گل فصل بهارم/مضمون عاشقانه...
زخم شو/جان شیرین/شهر دلخاشی/بهشت و گندم/ساحل حضور/ 
شعر از:محمد دهقانی.
صدای تو/شعر از:
ماندانا ابری. 

گل فصل بهارم/شعر از:رضا کاشانی. 

 امیدوارم مورد قبولتون قرار بگیره...  عمران طاهری/تیرماه 87 

منبع : وبلاگ شخصی عمران طاهری 

 

 


دوست عزیز استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع  می باشد .  

آدینه . خرداد ۸۲

* اولین بار که آهنگ شما از برنامه صبح بخیر ایران پخش شد ، چه احساسی داشتید ؟ 

احساس خیلی خوبی بود . در پوستم نمی گنجیدم و از اینکه می دیدم اطرافیانم از موفقیتم خوشحال هستند بیشتر احساس نشاط می کردم . حس کردم خداوند فرصت بسیار خوبی در اختیار من قرار داده که در این راه خدمت نمایم .

* موسیقی پاپ از دیدگاه شما یعنی چی ؟ 

فرم اجرایی از موسیقی که می تواند بیان کننده فرهنگ هر ملیتی باشد و طبیعتا موسیقی پاپ ما بیان کننده فرهنگ ایرانی است .

* نظرتان نسبت به موسیقی محلی جنوب چیست ؟ 

موسیقی جنوب به علت متفق بودن چند سبک موسیقی جهانی دارای  بهترین پارامتر های انرژیک است و این باعث می شود که تاثیر ویژه ای بر روی انسان بگذارد .

* کمی درباره کارهایی که به بازار عرضه کرده اید بگویید ؟ 

چند آلبوم به نام های " حقیقت دارد ، " عشق است " ، " دوستت دارم " ، " بوی شرجی " و کاستی که در دست تهیه دارم و با همکاری دوست عزیزم بهنام ابطحی و دیگر دوستان در حال آماده شدن می باشد ، البته هنوز نام آن مشخص نیست . در ابتدا قرار بود نامش " ناصریا 82 " باشد ولی هنوز کاملا تائید نشده .

* کمی درباره برنامه های آینده خود صحبت می کنید ؟ 

شرایط و محدودیت های خاصی در برگزاری کنسرت ها وجود دارد که نمی توان از حالا بطور قطع درباره آنها حرف زد  اما در حال مذاکره برای برگزاری دو کنسرت در خارج از کشور می باشیم ( سوئد و کانادا و تور آمریکا ) در دو سال گذشته در مالزی ، تایلند و دوبی با گروه " ناصریا " کنسرت داشتیم .

*  به غیر از خوانندگی ، چه هنر دیگری مورد توجهتان است ؟ 

به مجسمه سازی و هنر های تجسمی علاقه خاصی دارم و به تحقیق درباره علوم ماوراطبیعه خیلی علاقه مندم .

* کدام کار یک از خوانندگان ایرانی را می پسندید ؟

به تمام صاحبان صدا ، چه پیشکسوتان و چه جوانان علاقه و ارادت دارم .

* نقش همسر یک هنرمند در کار او چه مقدار تاثیر گذار است ؟ 

صد در صد می تواند موثر باشد . همسر تنها بستر موثری است که می تواند یک هنرمند در آن هم رشد کند و هم به نابودی کشیده شود .

* جریانی را که امروزه بر موسیقی کشورمان حاکم است ، چگونه می بینید ؟

قطعا هر حرکت فرهنگی در این روند از جانب مسئولین زیربط با خود هم پیامدهای خوبی به ارمغان خواهد آورد و هم احتمالا حاشیه هایی در پی خواهد داشت ، که حاشیه می تواند حتی مخرب باشد .

* به لحاظ هنری در چه خانواده ای رشد کرده اید ؟

خانواده ای که علاقه مند به هنر بوده اند و همان مقدار هم به دین علاقه داشتند و برای همین من سبکی را انتخاب کرده ام که توام با دین و معنویات باشد .

* یک خواننده باید موسیقی را به صورت علمی بیاموزد یا تجربی ؟

علمی ، بعد از مسیر تحصیل علمی موسیقی ، باید با تجربه آن را کامل کند . تئوری و عملی لازم و ملزوم یکدیگرند .

 * ویژگی های یک اثر ماندگار در موسیقی را در چه می دانید ؟

مانند ضرب المثل " از کوزه همان تراود که در اوست " ، شعر هم از ظرف و کوزه ای انتخاب می شود که دارای ارزش معنوی و اخلاقی باشد و خواننده آن اثر باید اعتقاد و ایمانی نسبی به آنچه که می خواند داشته باشد و انتخاب آهنگ و تنظیم باید با دقت کافی انجام شود . 

* ویژگی یک آهنگساز خوب چیست ؟

اثری که می سازد و ارائه می دهد ، بیشتر از قلبش بجوشد و کمتر از اقتباس استفاده کرده باشد و نو آوری را در آثارش جزو اولویت ها قرار بدهد و این مساله را در نظر بگیرد که برای چه حنجره ای و چه فکری و چه شعری ، چه آهنگی بسازد .

* به لحاظ حس ، ترانه های کدام ترانه سرا را قبول دارید ؟ 

محمد علی بهمنی ، یغما گلرویی ، بابک صحرایی و خصوصا آقای محمد رضا تغرل جردی معروف به " اهورا ایمان " . 

* خود شما هم شعر می گویید ؟

بله ، ولی شاعر نیستم . 

* درباره تلفیق موسیقی پاپ و سنتی چه نظری دارید ؟  

نظر من فوق العاده مساعد است . زیرا از دیدگاه من پاپ خودش صاحب موسیقی خاص نیست ، همیشه در سبک موسیقی پاپ به اقتباس و دستبرد و تلفیق چندین موسیقی فولکلور دست می زنند .

* معیار انتخاب ترانه از نظر شما چیست ؟ 

سنخیت قابلی که ترانه و شعر با اهداف و نظرات خودم داشته باشد .

 * حرف آخر : 

تمنایی دارم ، درباره شنیده های خود به طور درست و کامل تحقیق نمایید و از جانب شخص ذینفع درباره خبر اطلاع پیدا کنید که اگر زمانی به حمایت یک نفر دل دیگری را شکستید ، آگاهانه عمل کرده باشید .

 

 

*در حاشیه مصاحبه *

* آبیته یا قرمزته :  بنفش  

* غذای مورد علاقه شما :   ماکارونی با قارچ و پنیر و هویج فراوان  

* هنر پیشه های مورد علاقه شما : رویا نونهالی ، هدیه تهرانی ، دانیال حکیمی

* بهترین فوتبالیست : زین الدین زیدان    

                             * سوال های حاشیه ای *

 

* مدیر برنامه :   پدر بچه ها ( آهنگ های خودم ) 

* آدینه :  جلوه آشنایی با دوست

* سرنوشت :  داستان من و تو

* عکس :  کپی برابر اصل

* رنگ :  نوک مدادی

* سردبیر :  آقای معلمان  

* مصاحبه :  لاف و چاخان و دروغ   

 

    


منبع: هفته نامه  آدینه  ۱۸ خرداد ۸۲   

دوست عزیز استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ممنوع می باشد .