هر چه تو را بیاد من بیاورد زیباست ...

این وبلاگ برای زنده نگهداشتن یاد ناصر عبداللهی عزیز و علایق شخصی خودم میباشد ...

هر چه تو را بیاد من بیاورد زیباست ...

این وبلاگ برای زنده نگهداشتن یاد ناصر عبداللهی عزیز و علایق شخصی خودم میباشد ...

یک روز ایرانسلی با ناصر عبداللهی

 

ویژه ایرانسلی ها

آهنگ پیشواز چیست ؟؟؟ 

ایرانسل می کوشد با ارائه سرویس های متنوع و کاربرد های جدید و جذاب برای تلفن همراه، جامعه ایرانی را با فناوری روز دنیا همراه کند. با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، ایرانسل درجدیدترین گام خود، یکی از جذاب ترین فناوری های شبکه تلفن همراه را به ایرانیان عرضه می کند

تاکنون هرکسی که با شماره ایرانسل شما تماس می گرفت، تا قبل از اینکه شما به تماس جواب دهید، صدای «بوق...بوق» معمولی را می شنید. سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل، یک سرگرمی و فناوری نوین است که به شما امکان تغییر این صدا را می دهد . از این پس و با استفاده از سرویس آهنگ پیشواز، دیگر مجبور نیستید که تماس گیرندگان تان را با صدای معمولی «بوق...بوق» در انتظار بگذارید. بلکه می توانید این صدا را برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند، مطابق میلتان به یک قطعه موسیقی یا آهنگ خاص تغییر دهید. 

  


برای تنظیم آهنگ پیشواز از ناصر عبدالهی
 
کدانتخابی از جدول زیر را به شماره 7575
SMS کنید.
 

 

برای سفارشrbt (آهنگ پیشواز) مورد نظر کافیست کد آنرا به شماره ی 7575  اس ام اس کنید.. 


 

نام خواننده

نام آهنگ

کد آهنگ

ناصر عبدالهی

یمبو صحنه

331453

ناصر عبدالهی

بهت نگفتم

331454

ناصر عبدالهی

دلتنگ

331455

ناصر عبدالهی

فدک

331456

ناصر عبدالهی

فصل بهار

331457

ناصر عبدالهی

خونه

331458

ناصر عبدالهی

منو ببخش

331459

ناصر عبدالهی

مهر علی و زهرا

331460

ناصر عبدالهی

مهر علی و زهرا 2

331461

ناصر عبدالهی

راز

331462

ناصر عبدالهی

تنها

331463

  


برای تنظیم آهنگ پیشواز از ناصر عبدالهی
 
کدانتخابی از جدول زیر را به شماره 7575
SMS کنید.

 

منبع: وبلاگ ناصریا    


 

 ** دوست عزیز استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع  می باشد   **    

 

ستارگان موسیقی پاپ ایران

نام : نـــــاصـــــر 
نام خانوادگی :  عبــدالـلــهی  
سال تولد :  1349 
محل تولد :  بنــــدر عبـاس 
آلبوم ها :  عشـــق است ، دوسـتـــت دارم ، غــــزلک

 

 

lina
 

 

ناصر عبداللهی با خواندن ترانه ای به نام " ناصریا " به شهرت گسترده ای نزد مردم دست یافت . عبداللهی زاده خطه گرم و داغ بندر عباس است . او هنرمند جوان و نوجویی است که به صورت بسیار جدی و دقیق به کار و فعالیت در عرصه موسیقی پاپ روی آورده است . تاکنون دو آلبوم به نامهای " عشق است " و " دوستت دارم " با صدای این هنرمند محبوب به بازار موسیقی عرضه شده است .
                                                            
* متولد بندر عباس
دهم دی ماه سال 1349  ، ساعت 10 صبح ! در شهر بندر عباس متولد شدم . در یک خانواده ساده ، معتقد و هنر دوست . یک خواهر و چهار برادر دارم و فرزند سوم خانواده به شمار می روم . پدرم همواره احیا کننده موسیقی در خانه ما بود و در کنار تشویق ما برای پرداختن به موسیقی ، قرآن را نیز سفارش می کرد و آن را با صوتی خوش تلاوت می کرد .

 

* از سالهای نو جوانی
تحصیلات خود را در بندر عباس گذرانده ام و از سالهای نو جوانی در صدا و سیما ، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و امور تربیتی استان هرمزگان فعالیت های هنری خود را با اجرای برنامه های هنری و فرهنگی آغاز کردم. باید بگویم در خانواده ای هنر دوست زاده شده ام و از همین رو تک تک افراد خانواده ام همواره در این زمینه حامی و مشوق من بوده اند .

 

 

* خانواده من
سال 1367 با همسرم آشنا شده و ازدواج کردم . به نظر من ، شاعر باید عاشق باشد . برای رسیدن به درونش باید به چشمه الهی معرفت متصل شود . اول بار که شعر گفتن را آموختم مربوط می شود به زمانی که عاشق همسرم شدم . دیدن او حس عشق را در من تقویت کرد و مرا به شعر رساند . عشق من به همسرم که با رسیدن به مرحله ازدواج وارد سطح تازه ای از آگاهی شد ، طی سالهای 70 و 71 مرا به سوی عشق اصلی تر ، رهنمون ساخت : عشق به خدا . از آنجا به بعد بود که تم های معنوی وارد سروده های من شد . من و همسرم اواخر 1375 از بندر عباس به تهران آمدیم . اوایل زندگی در تهران برای ما دشوار بود ، اما تدریجا به آن عادت کردیم . پسر بزرگم نوید 11 ساله ، دخترم نازنین 9 ساله ، و پسر دومم نامی 6 ساله هستند .

 

 

* به گفته مادر گرامی ام  

به گفته مادر گرامی ام ، هنگامی که نوزادی بیش نبودم ، ایشان متوجه می شود که من همیشه با نوای موسیقی آرام می شوم و بدان توجه خاصی نشان می دهم . از همان دوران نوزادی ، به گفته مادرم با شنیدن موسیقی نگاهم را به نقطه ای می دوختم و سراپا به آن گوش جان می سپردم .

 

 

* نخستین استاد من
از هنگام کودکی تا زمان حاضر ، ارتباطم با موسیقی به هیچ وجه قطع نشده است و می توانم بگویم که نخستین استادم در این زمینه ، برادر بزرگم آقای محمد طیب عبداللهی بوده است . او به ساز ملودیکا مسلط بود و آن را به خوبی می نواخت . هنگامی که سرگرم نواختن بود ، من با حرص و ولع عجیبی به انگشتانش خیره می شدم و با چشم و گوش فواصل موسیقیایی را درک می کردم و به خاطر می سپردم . از اینجا بود که با یک ساز واقعی آشنا شدم . هر روز که می گذشت ، تشنگی ام بیشتر و عشق من به ساز و موسیقی افزون تر می شد .
 

 

* اجازه نداشتم به این ساز دست بزنم
ملودیکای برادرم برایش بسیار عزیز بود زیرا هدیه ای بود از سوی پدرم به او تا بدین وسیله برادرم را به فعالیت در عرصه موسیقی بیشتر تشویق کرده باشد و الحق که همین گونه هم شد . من که تشنه موسیقی بودم ، اجازه نداشتم که به این ساز عزیز ! دست بزنم ، گر چه برادرم از سر مهر گاه گاهی به من اجازه می داد که از آن استفاده کنم .

 

 

* بزرگتر که شدم 

 پس از آن ، به اتفاق یکی از دوستان عزیزم ، آقای عظیم قادری نژاد به تمرین موسیقی پرداختم ، آن هم با سازی تقریبا همانند ملودیکای برادرم ، ولی بزرگتر و مجهز تر از آن ،در مدرسه راهنمایی بودم که به تشویق یکی از معلم هایم ، عهده دار تشکیل گروه سرود مدرسه شدم . همزمان دوست عزیزم آقای عبدالله سعیدی ، دستگاه ارگ خودش را در اختیار ما گذاشت و ما نیز با این دستگاه به مناسبت های گوناگون به اجرای برنامه می پرداختیم .

 

 

* پاپ جنوب
در ادامه فعالیت های موسیقیایی ام در بندر عباس ، با شاد روان استاد رضا روضه خوان و استاد احمد توحدی که که در عرصه موسیقی پاپ جنوب جایگاه ویژه ای دارند ، آشنا شده و همکاری های مشترکی با آنها انجام دادم . بدین ترتیب ، فعالیت های هنری من به گونه ای جدی تر ادامه یافت. من در محضر این استادان ارجمند به فراگیری موسیقی پرداختم و پس از فراگیری متد های اولیه و نوشتن و خواندن نت و گام ها نزد شادروان استاد روضه خوان ریتم ، را نیز نزد استاد توحدی آموختم .

 

 

* علاقه به گیتار 

 در مرحله ای از فعالیت های موسیقیایی ام احساس کردم که باید ملودی ها را برای خوانندگان گروه سرودمان زمزمه کنم و گاه گاهی با صدایی بلند تر به صورت آواز بخوانم . همزمان با این مرحله ، تحت تاثیر سبک موسیقی و اجرای گیتار شادروان ابراهیم منصفی قرار گرفتم که شاعر ، آهنگساز و خواننده ای کهنه کار در بندر عباس بود . آهنگ ها و ترانه های او غالبا محلی و بومی بودند و تاثیر فوق العاده و خاصی بر روی من باقی می گذاشتند . من ضمن علاقه مند شدن به گیتار ، آهنگ های وی را تمرین می کردم و سعی داشتم از این استاد الگو بگیرم و سبک ایشان را دنبال کنم . با دقت در خوانندگی آن بزرگوار ، متوجه ویژگی های ایشان می شدم و تلاش داشتم روی همان تکنیک ها کار کرده و حنجره ام را تقویت کنم .

 

 

* چرا پاپ را انتخاب کردم ؟
همانگونه که می دانید سبک های گوناگونی در موسیقی وجود دارد و هر کسی هم به فراخور ویژگی های فردی و شخصیتی اش به یک یا چند گونه از این سبک ها علاقه بیشتری پیدا می کند . من هم از این قاعده مستثنی نبوده ام و طبعم بیشتر پذیرای موسیقی پاپ بود .

 

 

* پاپ ایرانی ، یک حرکت نوین 

 موسیقی پاپ ایرانی ، حرکت نوین و تازه ای است که پویایی دارد و به جرات می توان اذعان کرد که روند این حرکت تا بدینجا خوب بوده  و توانسته است جایگاه ویژه ای میان جوان ها ایجاد کند . این حرکت در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی موفق بوده است و امیدوارم که سیر صعودی این هنر ، خدای نا کرده به حرکتی نزولی بدل نشود .

 

 

* برای پیشبرد موسیقی پاپ 

به اعتقاد من برای پیشبرد موسیقی پاپ می بایست موارد زیر را در دستور کار قرار داد :
 

1 / نظارت دقیق و کارشناسانه در مورد این سبک .
 

2 / تبلیغ گسترده برای شناساندن جایگاه واقعی این سبک به مردم .
 

3 / سرمایه گذاری یا اعطای وام به هنرمندان مستعد و کارآمدی که توانایی مالی برای ارائه اثر خود را ندارند .


* نقطه ضعف و قوت موسیقی پاپ
نقطه ضعف موسیقی پاپ این است که بستر مشخصی ندارد و از هم گسیخته است و نقطه قوت آن نزدیک بودن به سلیقه و خواسته های جوان ایرانی است که بخش عمده ای از جمعیت ایران را تشکیل می دهد .

 

 

* حس ششم دارم !
یک بار در دوران نوجوانی برای اینکه سر به سر مادرم بگذارم ، به او گفتم که چند نفر دارند دنبال نشانی منزل ما می گردند و قصد دارند به خانه ما بیایند بعد ، همین طوری نشانی کامل این افراد خیالی را دادم و خودم از ترس فرار کردم و به منزل دایی ام رفتم . بعد از یک ساعت پدرم به دنبالم آمد و گفت تو چرا خانه نیامدی که به مادرت کمک کنی . من از ترس دروغی که به مادرم گفته بودم ، زدم زیر گریه .
 پدرم گفت : چرا می ترسی؟ بعدا فهمیدم که دقیقا همان افراد با همان مشخصاتی که من داده بودم به منزل ما آمده بودند . من این حس ششم را از همان موقع در وجود خودم شناسایی کردم  .

 

 

* اگر هنرمند نمی شدم 

 اگر هنرمند نمی شدم و به موسیقی رو نمی آوردم  ، قطعا الان یک نجار بودم زیرا بوی چوب حس غریبی به من می دهد .

 

* دو آلبوم من
تاکنون دو آلبوم مستقل به بازار موسیقی عرضه کرده ام  : " عشق است " و " دوستت دارم " .
 " عشق است  " زمستان 1378 به بازار عرضه شد . غزلیات این آلبوم که حال و هوایی عرفانی دارد توسط آقای محمد علی بهمنی سروده شده و تنظیم آهنگ ها را آقایان دکتر چراغعلی ، شادمهر عقیلی ، بهنام ابطحی و محمد رضا عقیلی انجام داده اند . صدای دلنشین و گرم دوست عزیز و هنرمند بسیار توانای سینما ، آقای پرویز پرستویی ، ما بین ترانه ها ، غنا بخش آلبوم است . آلبوم " دوستت دارم " نیز کار بعدی من بود . خواننده همه ترانه ها خودم هستم . تنظیم آهنگها را نیز دوست عزیزم آقای ابطحی و همین طور خودم انجام داده ایم .
 

 

* محبوب ترین آلبوم من
با نظر سنجی هایی که تاکنون صورت گرفته ، مشخص شده است که محبوب ترین و پرمخاطب ترین آلبوم من " دوستت دارم " است و گمان می کنم دلیل این مجبوبیت ، متفاوت بودن آن با کارهای موجود است .

 

 

* ناصریا
همه می گویند " ناصریا " کاری اسپانیولی است و از ملودی های جیپسی کینگ برگرفته شده است ، در حالیکه واقعیت غیر این است و " ناصریا " به هیچ وجه تعلقات اسپانیایی ندارد . این کار ریتم عربی دارد ، ریتمی که بارها توسط عود ، دهل ، دف عربی نواخته شده و تاکنون هیچ گاه توسط گیتار نواخته نشده بود . اما من این کار را انجام دادم .
ملودی ترانه " ناصریا " سال 1367 ساخته شد . آن سال من به کنکاشی در مورد ظلم  رسیده بودم ، ظلمی که در دنیا وجود داشته و دارد و برای همدردی با مظلومان جهان این کار را ساختم . در متن شعر " ناصریا " میگویم اگر کسی به اسم ناصر بودن قصد یاری مظلومی را داشت باید سختی بسیاری را متحمل شود و مبارزات بسیاری با نفس خویش داشته باشد ، و در نهایت در سایه توجهات پروردگار پیروز خواهد شد .

 

* پاپ چگونه به وجود آمد  

پاپ چگونه به وجود آمد ؟ به صورت خودرو و خود جوش ، یعنی در سال های بعد از انقلاب . در این دوران نه منابع تئوریکی در اختیار علاقه مندان قرار داشت ، نه فرهنگی که بشود بر اساس آن رشد کرد و به بلوغ رسید . پس خواننده های ما با رجوع به درونیاتشان ، این موسیقی را که ریشه در پاپ سالهای پیش از انقلاب دارد ، متولد ساختند . در نتیجه اگر کسی شباهت صدای خود به یک خواننده قدیمی را تقویت کرده و از این طریق پا به عرصه موسیقی گذاشته ، به سبب شرایط مورد بحث ، نمی توان او را در این زمینه محکوم کرد و مقصر دانست ، زیرا چنین هنرمندی اقتضای طبیعت را رعایت کرده و بس .

 

* مرا هم متهم کردند !
من را هم به " شبیه خوانی " متهم کرده اند ! می گفتند : لحظاتی از صدای تو شبیه فلان خواننده است ، بعضی وقتها نیز از فلان خواننده تقلید می کنی و مواقعی هم کارهایت شبیه کارهای نعیم افغانی است . در مقابل این اتهامات شروع به تحقیق کردم و نهایتا به این موضوع پی بردم که چرا برخی اینگونه درباره صدای من می اندیشند . من اساسا دنبال حرفهای تازه و کارهای نو هستم و از تقلید و شبیه خوانی خوشم نمی آید.

 

 

* خوانندگان محبوب من
از میان خوانندگان موسیقی سنتی دوستدار کارهای آقایان محمد رضا شجریان و علیرضا افتخاری هستم ، ضمن اینکه برای من جاذبه موجود در صدای عبدالرسول کارگشا بیشتر از سایرین است . از میان خوانندگان موسیقی پاپ نیز صدای علیرضا عصار را بیش از همه دوست دارم . کار او ، ملودی هایش و سبک خواندنش در کاست اول نو بود ، اما در کاست دومش فقط یک قطعه را پسندیدم . ملودی های کاست اول آقای محمد اصفهانی در عین دلنشین بودن ، غم انگیز و محزون بودند.
 

در آلبوم " فاصله " کارهای قشنگ تری از ایشان شنیدم . مدتی هم با کارهای شادمهر عقیلی سرگرم بودم و امروز ترانه های سعید شهروز را هم دوست دارم و باید بگویم متاسفانه بچه هایی که توانایی رسیدن به نقاط متعالی کاری و حرفه ای را داشتند ، در حال پسرفت و خارج شدن از خط هستند . اگر کارهای دوم و سوم این خوانندگان را با کارهای اولشان مقایسه کنید به آنچه می گویم پی خواهید برد .

 

 

* سبک موسیقی من  

من بچه جنوب و بندر عباس هستم و طبیعتا از سبک موسیقی موجود در این منطقه تاثیر پذیرفته ام . سبک موسیقی من ( به اعتقاد خودم ) پاپ معنوی نام دارد ، سبکی که مشتمل است بر ترکیب موسیقی پاپ ، موسیقی سنتی و موسیقی محلی بندر عباس

 

* پیشگامان موسیقی پاپ
فضای کار موسیقی پاپ توسط عزیزانی مثل آقایان فرید شب خیز ، کوروش یغمایی و علی درخشان باز شد . البته در آغاز آنچه اجرا می شد موسیقی پاپ نبود ، بلکه اجرای ردیف های آواز ایرانی بود ، با ساز های مدرن . از آن هنگام ، من مشغول مطالعه و بررسی روی سبک های موسیقی بودم و بر اساس مطالعات تئوریک و احساسات درونی ام ، پروسه ای را در خصوص طرح های فرهنگی و موسیقیایی در ذهنم تدوین کردم که امروز به مسیر حرکت من در عرصه هنر تبدیل شده است .

 

 

* اطباق اشعار ترانه هایم 

 اشعار ترانه هایم را بر اساس مطالعاتم انتخاب می کنم . در میان شعرای معاصر  آثار محمد علی بهمنی و پروین اعتصامی را خوانده ام . در بین شعرای قدیمی نیز عاشق آثار حافظ و مولانا هستم . تا به امروز سطح معلوماتم ایجاب نمی کرد از اشعار این دو بزرگوار استفاده کنم . اما از امروز به بعد به طور قطع گریزهایی به دیوان شاعران عارفی که بر تارک تاریخ ادبیات ایران قرار دارند ، خواهم زد .

 

 

* ملودی های شرقی من 

 ملودی های ترانه های من شرقی هستند مثل " یانی " و " پیتر گابریل " و دیگر استادانی که با این نوع ملودی ها در جهان مطرح شدند ، دوست دارم با ملودی های مشرق زمین کار کرده و حرف هایم را بزنم .

 

 

* تقاضای من 
 

1 / به عنوان یک بندر عباسی از اهالی این شهر می خواهم " جنوبی" زندگی کنند ، با راستی و به دور از دوز و کلک . مردم جنوب از اصالت واقعی برخوردارند ، اصالت هایی که پرورش آنها می تواند ختم به راه معنویت شود. 
 

2 / از آنهایی که از شنیدن صدایم لذت می برند و سبک مرا قبول دارند خواهش دارم : " دعا کنند همسرم در کنارم پایدار بماند . " اگر او هم فکر من نبود اصلا پیشرفت نمی کردم .
منزل جایی است که انسان در آن رشد می کند و همسر من صبور ترین زنی است که تا به امروز دیده ام . پایداری و هم راهی او باعث رشد ناصر عبداللهی شده است . 
 

3 / دعا کنند بتوانم در مسیر ارتقا و تقویت روحی باقی بمانم تا روز به روز بیشتر و بهتر خدمتگزار خلق باشم .

 

 

* کاست های بعدی ام  

طرح چهار کاست بعدی ام به طور کامل در ذهن دارم . بعد از" دوستت دارم " ،" بوی شرجی " را وارد بازار خواهم کرد  . " بوی شرجی " در بر دارنده قطعاتی به سبک پاپ محلی و قطعاتی فارسی با تم شاد است . در این کاست به سبکی به نام " جعله " استفاده می شود که نوعی پاپ محلی است . "جعله " یعنی سفال نوازی . زمانی که موسی کمالی و احمد روان برای اولین بار در بندر عباس شروع به جعله نوازی کردند ، نمی دانستند که سفال نوازی یک هنر جهانی است و در بسیاری از مناطق دنیا متداول است.

 

 

* پرویز پرستویی را من انتخاب نکردم  

من پرستویی را برای دکلمه کردن اشعار در کاست " دوستت دارم " انتخاب نکردم . ایشان توسط موسسه فرهنگی دارینوش که تاکنون کاست های مرا تهیه و منتشر کرده انتخاب شدن ، بعدا در حین کار آشنایی بیشتری با آقای پرویز پرستویی پیدا کردم  و احترام من به ایشان چند برابر شد . زیرا او انسانی است که بی نهایت متواضع و فروتن است و به رغم موقعیتی که دارد هرگز خودش را نمی گیرد و در یک جمله خیلی خاکی است . من معتقدم صدای آقای پرستویی به کاست " دوستت دارم " اعتبار خاصی بخشیده است .

 

* ساز یک وجود مقدس  

به نظر من ساز وجودی مقدس بوده و اصولا موسیقی ریشه های معنوی فراوانی دارد و در بسیاری از مکاتب روحانی آن را به عنوان مشابه صورت پروردگار شناسایی کرده اند . آنچه مسلم است زایش موسیقی یک امر الهی بوده است و برای آرامش بشر و توجه دادن او به عمق وجود و عرفان پدران سازهای امروزی در اعصار گذشته ساکنین آفریقا و هند بوده اند . آن دسته از سازها و تم هایی که روشن کننده نقاط شادی آور روح بشر هستند از آفریقا و دسته ای که نقاط معنوی روح انسان را جلا می بخشند از هند و مشرق زمین می آیند . و در این بین موسیقی اعراب و ایران نیز جایگاه ویژه ای دارند .

 

 

* توصیه به جوان ها
جوان های علاقه مند به کار در عرصه موسیقی پاپ ابتدا باید مطمئن شوند که آیا واقعا به این نوع موسیقی علاقه مند هستند یا فقط برای رسیدن به شهرت و معروفیت قصد فعالیت در این سبک از موسیقی را دارند . اگر صرفا به مورد دوم ( شهرت ) علاقه مند هستند ، بهتر است که به دنبال این کار نیایند . چرا که به بیراهه خواهند رفت ، اما اگر واقعا به این نوع موسیقی علاقه دارند ابتدا باید با پشتکار ، عزمی قوی و شکیبایی بسیار گام به جلو بگذارند .  

  

 ******** 

 

منبع :
کتاب ستارگان موسیقی پاپ ایران  

فرهنگ فاطمی . فروردین ۱۳۸۰ 

 

 

( یادش بخیر وقتی این کتاب توسط ناصریای عزیز در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۸۰ رسید دستم چه هیجانی داشتم ...      روحش شاد و یادش گرامی ... )  

 


 

 ** دوست عزیز استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع  می باشد   **