هر چه تو را بیاد من بیاورد زیباست ...

این وبلاگ برای زنده نگهداشتن یاد ناصر عبداللهی عزیز و علایق شخصی خودم میباشد ...

هر چه تو را بیاد من بیاورد زیباست ...

این وبلاگ برای زنده نگهداشتن یاد ناصر عبداللهی عزیز و علایق شخصی خودم میباشد ...

آقای کارگردان ، شهامت عذرخواهی نداری ؟!


به نام خداوند دانا و توانا
کارگردانی که با گفتار سخیف خود به مردم فهیم و هنردوست گیلانی توهین کرد هنوز شهامت عذرخواهی از خود نشان نداده است.


 به هر حال مهم نیست بدینوسیله به پاس احترام به دیگران دلایل خود را از رفتار آقای هاشمی به اطلاع خوانندگان فهیم می رسانم و قضاوت را به عهده ی شما می گذارم البته متذکر نیز می گردم که اگر آقای هاشمی رسما از مردم گیلان عذر خواهی ننمودند به صورتی دیگر اخلاق غیر اصولی ایشان را انعکاس نمایم لذا از طرفداران و نزدیکان ایشان تقاضا می نمایم که به ایشان اطلاع دهند که دیگر جای گله نباشد !



مواری که به آن بعنوان دلایل ارائه می نمایم حتما آقای هاشمی و دیگران به آن آگاهند و من به خاطر همین آگاهی به ایشان خورده گرفته و اعتراض نموده ام که از قرار زیر می باشد :

1-    آقای هاشمی  سید بزرگوار ؛ آیا نمی دانید به عشق و ابراز علاقه و احساسات دیگران باید احترام گذاشت و حتما آگاهید که از نظر علم روانشناسی و به عقیده ی بزرگان توهین به دیگران توهین به خود محسوب می شود  !

2-    یک گارگردان قبل از اینکه اتفاقی پیش بیاید باید موارد آن را پیش بینی نموده و در رفع نواقص آن بکوشد و یا لااقل میزان خواسته و انتظارات خود را به تماشاگران اعلام نماید . بطور مثال صدابردار شما هنگام ضبط صدا از مردم خواستند که لحظه ای سکوت را رعایت کنند . آیا تصویر بردار شما نمی توانست از مردم تقاضا نماید که در هنگام ضبط کسی عکس نگیرد ؟ آیا این کم کاری شما را باید تماشاگرانی که عاشقانه به شما و کارتان چشم دوخته اند باید به عنوان یک توهین به آنان جبران نمود ؟ ! آیا این در شأن یک گارگردان است !  عوامل نشان دهنده عدم مدیریت حضرتعالی بوده که برنامه ریزی کاریتان را زیر ذره بین قرار می دهد !

3-    اگر هم بر فرض محال حق با شما باشد حضرتعالی می توانید بر روی افراد گروه خود داد بزنید نه حتی توهین ! چه رسد به مردم عادی ! حتما فکر کرده اید که محل فیلم برداری چون پشت کوه است پس این مردم هم چیزی متوجه نمی شوند و هرچه دلم خواست می توانم به آنان بگویم در حالیکه باید اطلاع داشته باشید که بر روی یکی از مراکز فرهنگی مردم پا گذاشته بودید .

4-    شما حتی عمل توهین به مردم را تکرار نمودید و بدینوسیله حتی راه فرار را بر خود بستید که مثلا از دهانم در رفته و یا اشتباه کردم . اما برای تکرار اشتباه خود هیچ راه فراری نمانده است .

5-    آقای هاشمی حتما محل فیلم برداری صحنه را قبلا ارزیابی و بررسی نموده بودید آیا چنین کاری در یک روز جمعه و شلوغ و راهی با بیش از 1000 پله و خستگی راه لحاظ نموده بودید .

6-    اگر برفرض محال ( با پوزش از مردم گیلان ) مردمی که دور شما جمع شده اند را احمق فرض نماییم  چه کسی می تواند برای آنان فیلم بسازد ؟؟؟ !!! آیا فکر کرده اید که در نظام مقدس جمهوری اسلامی  کسی می تواند از میزان عشق و علاقه مردم سوء استفاده نموده و به راحتی به آنان توهین نماید ؟!

7-     انشاءالله که درست نباشد شنیده ام که خود شما معلم هستید آیا این رفتار یک معلم است ؟!   آیا  در نزد اساتید خود به درس فشار کاری و مدیریت و برنامه ریزی خوب توجه نکرده اید زیرا با این رفتار خود حتی آنان را نیز زیر سوال برده اید .

8-    با تمام اوصاف باطلاع حضرتعالی می رساند چون طبق شناختی که قبلا از شما داشتم برایم دیدن و شنیدن آن منظره جالب نبود حتی خواستم به شما اطلاع دهم اما شما اجازه ندادید و حتی دو بار ه توهین خود را  تکرار نمودید  که بیانگر عمدی بودن کار  شما را می رساند .

9-    آقای هاشمی سید بزرگوار آگر حضرتعالی نمی توانید حضور مردم را در اطراف خود تحمل نمایید مردمی که با عشق و علاقه به شما و رفتار و کردارتان چشم دوخته اند و فراموششان شده بود که اصلا به کجا آمده اند اینجوری استقبال نمود پس بهتر است در کارهایتان از ورود آنان به حریم خود جلوگیری نمایید تا آن روی سکه ی وجودتان لااقل برای طرفدارتان محفوظ بماند . حال دو حالت پیش می آید یا بر اشتباه خود واقفید و از مردم فهیم گیلان عذر خواهی نموده و یا اینکه این اعتراض خود را در رسانه ی دیگری به اطلاع عموم می رسانم . و بر خود و دیگر طرفداران تاسف می خورم و سعی می نمایم تا دیگر ستاره های خود را با دید باز تری انتخاب نمایم و به رفتارظاهرشان توجه ننمایم !

با تشکر از همه ی طرفداران و دوستداران هنرمند ایرانی و خوانندگان گرامی ...

عبداله وارث ( معلم بازنشسته ی  کشوری )



** دوست عزیز استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد  **

بابام میگه : آقای هاشمی شما هم آره ؟!!!

بابام میگه ...


باسمه تعالی


آهوی پیشونی سفید 



برحسب تصادف در روز جمعه مورخه 1390/5/7 به طرف قلعه رودخان که در 12 کیلو متری شهرستان فومن در استان گیلان قرار دارد ، می رفتیم .خبری را از آنهایی که از قلعه بر می گشتند شنیدیم که عده ای از ستاره های محبوب سینما در بالای قلعه در حال فیلم برداری هستند .

این موضوع به من و دیگران نیرویی مضاعف می داد تا سریع تر به بالای قلعه برسیم ، زیرا از یک طرف زودتر آنها را می دیدیم و از طرف دیگر شاهد پشت صحنه ی فیلم برداری نیز می شدیم .

وقتی به بالای قلعه رسیدیم خیلی خوشحال شدیم . ستاره های محبوب و دوست داشتنی در حال ایفای نقش و کارگردانی بودند . مردم نیز عاشقانه شاهد برداشت این صحنه بودند ، زیرا از یک طرف یک ستاره ی محبوب در حال ایفای نقش و از طرف دیگر ، ستاره ای دیگر در حال کارگردانی پشت مانیتور دوربین فیلم برداری نشسته بود .

تا اینجا ،خیلی برایم زیبا ، دلنشین و قشنگ بود ، یک مرتبه با صحنه ای روبرو شدم که آرزو می کردم هرگز آنجا نبودم و آن کلمات را نمی شنیدم ، چون اصلا برایم باور کردنی نبود ، زیرا او حتی در فیلم هایش نیز از چنین کلماتی استفاده نمی کرد . مات مبهوت مانده بودم و اصلا بیان چنین حرکات و الفاظی را از ایشان انتظار نداشتم و مطمن هستم که برای شما نیز با ورکردنی نخواهد بود .

 چگونه باور کنم که این جملات از ایشان است ؟ !!

هر طور شده خودم را به ایشان رساندم . او در حالیکه پشت منیتور نشسته بود صدایش کردم :

سید ...!

سید ... !

 واکنش او به صورتی بود که صدایم را می شنود . فقط توانستم به ایشان با صدای بلند بگویم

ما از دوستان بیش از این انتظار داشتیم !

آخ ببخشید ، هنوز هم که به آن صحنه می اندیشم ، شرمم می آید از بیان آن جملات !

این هنرمند محبوب سینمای ایران بعد از برداشت، از پلان مورد نظر ، ایشان همچنان که پشت مانیتور نشسته بودند بعد از کات دادن، یک مرتبه بلند شدند و رو به مردم با صدای بلند گفتند :

 کدام احمقی بود که فلاش زد ؟!

و حتی چند بار نیز تکرار نمود .

ایشان با کمال شرمندگی آقای سید جواد هاشمی هنر مند محبوب و متعهد و مومن سینمای ایران هستند که با بیان چنین حرکات و کلماتی آن روی سکه ی خودشان را  به مردمی که نظاره گر اعمال و رفتارشان بودند ، نشان دادند . آن هم به  عنوان گارگردان به مردم خیلی راحت و خودمانی توهین نمودند که هیچ دلیلی قابل توجیح و توضیح نیست !

این جملات آقای هاشمی سبب گشت تا آقای امین حیایی که بازیگر نقش اول این فیلم بودند جملاتی را بیان نمایند که قابل نوشتن نیست!

متاسف و متحیرم که اینان فقط در جلو دوربین و هنگام مصاحبه حضور مردم را به ظاهر درک می کنند و جانماز آب می کشند اما غافل از حضور مردم با آن همه دوربین های خدادادی هستند .

 آقای هاشمی چگونه به خودشان اجازه می دهند که به این راحتی به مردم به همین سادگی توهین نمایند و غافل از اینکه تشویق های همین مردم باعث محبوبیت ایشان گشته و ایشان برای همین مردم فیلم می سازند .

عجب ستاره هایی داریم ؟؟!!

 که خودمان هم خبر نداریم و بعد هم این همه گله داریم !؟!


در آخر  فقط و فقط می توانم بگویم : آقای هاشمی شما هم آره ... !!!!!!!!!   

1390/5/7 جمعه
معلم نمونه کشوری . باز نشسته ...



** دوست عزیز استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد  **