هر چه تو را بیاد من بیاورد زیباست ...

این وبلاگ برای زنده نگهداشتن یاد ناصر عبداللهی عزیز و علایق شخصی خودم میباشد ...

هر چه تو را بیاد من بیاورد زیباست ...

این وبلاگ برای زنده نگهداشتن یاد ناصر عبداللهی عزیز و علایق شخصی خودم میباشد ...

حضور ناصـــریا در کتاب ستاره تا ستاره

  

 ناصر عبداللهی در روز دهم دی ماه 1349 در شهر بندر عباس متولد شد .   

 

 

علاقه به موسیقی و آواز از کودکی در وجود او دیده می شد و در این راه اصلی ترین مشوق های او پدر و برادر بزرگش " محمد طیب " بودند . 

 
ورود ناصریا به عرصه موسیقی به شکل جدی ، از اجرای چند آهنگ مذهبی در برنامه صبح بخیر ایران و در سال ۷۴ بود . وی در این برنامه آهنگ هایی چون " محمد جان (ص) " ، " فاطمه بنت نبی (س) " ،  " علی ای احمد ثانی " ، " دست های نورانی ( ابوالفضل بریده دست )" و ... را با کیبورد اجرا کرد و توانست علاقه مندان به موسیقی پاپ معنوی را به خود جذب کند . او موفقیت خود را در این دوره مدیون افرادی چون محمد جواد مباشری و اقبال واحدی ( از سیمای مرکز تهران ) و آقایان مرادی و بهمنی ( از سیمای مرکز خلیج فارس ) می داند .  


پس از چند سال از طریق محمد علی بهمنی با انتشارات دارینوش آشنا شده و از سال ۷۸ ، ضبط و تهیه چند آلبوم را آغاز کرد . ابتدا در کاست " حقیقت دارد "  دو ترانه ( بارانی و بهار بهار ) خواند . پس از آن آلبوم " عشق است " را با اشعار و غزلیات محمد علی بهمنی و تنظیم دکتر محمد رضا چراغعلی ، شادمهر عقیلی ، محمد رضا عقیلی و بهنام ابطحی تجربه کرد که در آن پرویز پرستویی به دکلمه اشعار پرداخته بود .  


اگر چه " عشق است " به لحاظ شعر و موسیقی قوی ترین کار ناصر عبداللهی محسوب می شود ، اما آلبومی که وی را در میان مردم به شهرت و محبوبیت رساند ، " دوستت دارم " نام داشت که سومین آلبوم عبداللهی و دومین آلبوم مستقل او شمرده می شد .  

 

در این آلبوم وی از ترانه های یغما گلرویی ، محمد علی بهمنی ، نسرین جعفری ، قیصر امین پور و ... بهره برد و تنظیم چندین قطعه از این اثر را بهنام ابطحی به عهده گرفت . در این کاست هم بار دیگر پرویز پرستویی ، قطعاتی را دکلمه کرده بود .  


معروف ترین ترانه این آلبوم " ناصریا " بود که شعری از خود ناصر با تمی جنوبی (که بی شباهت به اسپانیایی نبود) در زمان خود به محبوبیت زیادی رسید . 


نهایتا در سال ۸۱ ، وی چهارمین آلبوم خود را تحت عنوان " بوی شرجی " منتشر کرد که به کلی با کارهای گذشته متفاوت بود و به قول خودش مضمونی حماسی ، جنوبی ، عرفانی و معنوی داشت . آهنگسازی و تنظیم اکثر آهنگ ها را هم خود ناصر عبداللهی انجام داده بود . آخرین آلبوم او هم " هوای حوا " بود با تنظیم هایی از بهنام ابطحی (۶قطعه ) ، فرزاد فرومند (۲قطعه ) ، میثم مروستی و خود ناصر (هر کدام یک قطعه ). 


ناصر عبداللهی به سازهای کیبورد ، پیانو ، گیتار ، گیتار الکترونیک ، و پرکاشن علاقه و تسلط دارد و در اوقات فراغتش گیتار و آواز هم تدریس میکند . البته در یادگیری سازها استاد خاصی نداشته و بیشتر با تمرینات خانگی و پشتکار ، آنها را فرا گرفته است . 
 

او در میان ترانه هایش ، " فاطمه بنت نبی " ، " احمد ثانی " و " ناصریا " را بیش از بقیه می پسنددو خود را مدیون انرژی زاینده آنها می داند . 

 

* آیا در زمینه های دیگر هنری هم فعالیت داشته اید ؟  

خیر  

 

* در میان خوانندگان فعلی موسیقی پاپ کدام یک را صاحب سبک  می دانید ؟ 

 آقای محمد اصفهانی و آقای علیرضا عصار ، خصوصا علیرضا عصار . 

 

* قطعات کارهایتان را چطور انتخاب می کنید ؟ ( اعم از آهنگساز ، ترانه سرا و ...)  

با معیار محتوا و شخصیت شاعر و معنوی بودن شعر . البته بیشتر خودم به آهنگسازی می پردازم .  

 

* آیا سواد موسیقی شامل سلفژ ، تئوری موسیقی ، کنترپوآن و آهنگسازی می تواند در موسیقی پاپ تاثیر گذار باشد ؟ 

بسیار زیاد . البته به شرطی که بدانیم می خواهیم در چه سبکی از موسیقی فعالیت نماییم .

 

* چرا اکثر خوانندگان با یک آهنگساز و شاعر کار می کنند ؟ فکر نمی کنید کار یکنواخت شود ؟ 

معمولا خوانندگان بعد از مدتی متوجه می شوند که سبک دلخواهشان را فرد خاصی می تواند به خوبی اجرا نماید و بهتر می توانند ارتباط روحی را با یک نفر برقرار کنند تا چند نفر و از نظر فرم تقریبا یک فرم و یک دست می گردد و این طبیعی است مگر آهنگسازانی که قابلیت اجرای چندین فرم و سبک را داشته باشند .  

 

* آیا جنس صدا یا رنگ صدا می تواند در جذابیت موسیقی به صورت آواز تاثیر گذار باشد ؟  
حدود 80 درصد موثر و دخیل است . زیرا حتی هنر کامل آهنگساز و تنظیم کننده نیز نمی تواند دخالت در زیبایی جنس و رنگ صدای خواننده داشته باشد . اما شاید اگر یک صدا از جنس و تونالیته ای خوب برخوردار باشد ، وقتی با یک پیانو  یا یک ساز همگام و هم نوا شود چه بسا بسیار زیبا تر باشد . در غیر این صورت نتیجه خوبی نخواهد داشت . 

 

* نظر شما در مورد تلفیق موسیقی پاپ و سنتی چیست ؟ 

من با تلفیق معقول و مناسب هر سبکی موافقم . به شرطی که بتواند حرفی پر بار برای مخاطب و جامعه موسیقی داشته باشد . 

 

* آیا موسیقی سنتی به تنهایی می تواند ارضاء کننده نیاز جوانان باشد ؟ 

 برای تعدادی بله و برای اکثر مردم خیر . 

 

* نظر شما راجع به تقلید صدا در خوانندگی چیست ؟ 

به نظر می رسد که اگر این تقلید هدفمند باشد تا ۱۰% جایز است ، ولی در کل حرکت شایسته ای نیست . 


* چه کسی را در کارهایتان به عنوان الگو مد نظر دارید ؟ 

الگوی من تمامی کسانی هستند که می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند و همیشه سعی می کنم در الگو پذیری دقت کافی را بکار بگیرم و شخصیت کاری و هنری و معنوی فرد مورد نظرم را بررسی کرده و آن قدر توجه نمایم تا بتوانم در کلیت ها ، این امر را به ثمر برسانم .  

 

* تا چه حد صدا و سیما در معرفی هنرمندان موثر است ؟ 

اگر به درستی و با تحقیق انجام گیرد ، ۴۰% از خدمت فرهنگی را می تواند انجام دهد و اگر غیر از این باشد می تواند ضربه بزرگی به فرهنگ یک جامعه وارد آورد . البته این موضوع قابل بررسی است . 

 

* ماندگاری یک هنرمند به چه عاملی بستگی دارد ؟ 

 ماندگاری یک هنرمند در اولین گام های او نمایان می شود . انتخاب سبک ، هدف از انتخاب موسیقی ، قابلیت ارتقاء کیفیت خوانندگی و انتخاب آهنگساز و تنظیم کنندگانی که با شرایط زمان ( به دور از روند غلط و نادرست امروزی ) وی را یاری کنند و مهمتر آن که بعد از داشتن آن سرمایه اصیل و مهم اولیه ، از معنویت و نیت پاک قلبی برخوردار باشد که مردم داری و افتادگی در مقابل مخاطبان در اولویت قرار بگیرد . زیرا این مردم و مخاطبان هستند که باعث رشد و محبوبیت و انتشار شهرت هنرمندان می شوند .  

 

* آیا موسیقی پاپ ایران توانسته با موسیقی پاپ در خارج از کشور رقابت کند ؟ 

به نظرم تقریبا رقابتی سالم داشته ولی در حال حاضر درست برایم معلوم و واضح نیست . 

 

* نهایت موسیقی پاپ ایرانی را چطور می بینید ؟ 

نسبتا آغاز خوبی داشت اما نمی دانم چه آینده ای را پیش رو دارد .

 

* اگر در موسیقی کشور مسئولیتی داشتید ، مهمترین کاری که انجام می دادید  

چه بود ؟ 

هیچ گاه نمی پذیرفتم ، زیرا در این شرایط این مسئولیت بسی خطیر و دشوار است . 

 

* هدف نهایی شما چیست ؟  

می شود گفت اول از همه ارتقاع روحی خودم از تاثیر موسیقی و بعد تمامی مخاطبان . زیرا طی آخرین بررسی هایی که انجام داده ام ، دریافته ام که موسیقی نه تنها از طریق صوت بلکه از طریق امواج و نور هم در جان آدمی تاثیر می گذارد و این تاثیرات مستقیما بر روی چاکراهای وجود روحانی انسان وارد می آید . قابل توضیح است که چاکراها نقاط زاینده نور حیات برای جسم اثیری و روحانی ما به شمار می آیند و اگر ما بتوانیم به وسیله موسیقی نظام تابش و فعالیت چاکراها را به میزان لازم برسانیم انسان می تواند در مسیر صحیح قرار گرفته و اصطلاحا هدایت به آرامش می شود و از کج روی و اشتباهات پرهیز کرده و به راه راست سوق می یابد . البته این موضوع نیاز به توضیح و تشریح بیشتری دارد که انشاالله در فرصتی نیکو آن را در کتابی در این باب تقدیم علاقه مندان خواهم نمود . در هر حال دوست دارم آهنگ و آوازی داشته باشم که دارای باری مثبت برای نوع بشر باشد .

 

منبع: کتاب ستاره تا ستاره   


 

 ** دوست عزیز استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع  می باشد   ** 

نظرات 32 + ارسال نظر

سلام خوبید؟
خیلی جالب و خواندنی بود
مرسی از حضور گرمتون
موفق باشی

رضا 19 بهمن 1387 ساعت 23:31 http://ISLAND1383.PERSIANBLOG.IR

یه زخم کهنه روی بالم
یه آسمون که چشم به رام نیست
به غیر واژه غریبی
چیزی توی ترانه هام نیست
حتی یه آینه پیش روم نیست
که اسممو یادم بیاره
تنها ترین مسافر شب
تو خلوتم پا نمیزاره
ازم نخوا با تو بمونم
تو هیچی از من نمیدونی
اگه بگم راز دلم رو
تو هم کنارم نمیمونی
ازم نخوا با تو بمونم
تو هیچی از من نمیدونی
اگه بگم راز دلم رو
تو هم کنارم نمیمونی
تو هم کنارم نمیمونی
دل من از نژاد عشق
از تو و از ترانه لبریز
یه دنیا غم توی صدامه
مثل سکوت تلخ پاییز
رنگ پرنده غریبم
من از نژاد آسمونم
میون این همه ستاره
من یه شهاب بی نشونم
ازم نخوا با تو بمونم
تو هیچی از من نمیدونی
اگه بگم راز دلم رو
تو هم کنارم نمیمونی
ازم نخوا با تو بمونم
تو هیچی از من نمیدونی
اگه بگم راز دلم رو
تو هم کنارم نمیمونی
تو هم کنارم نمیمونی
تو هم کنارم نمیمونی
تو هم کنارم نمیمونی
ازم نخوا با تو بمونم
تو هیچی از من نمیدونی
اگه بگم راز دلم رو
تو هم کنارم نمیمونی
ازم نخوا با تو بمونم
تو هیچی از من نمیدونی
اگه بگم راز دلم رو
تو هم کنارم نمیمونی





سلام...
ممنون ار تایپت ...

سلام و وقت بخیر
خیلی مطلب قشنگی بود مخصوصا اون تیکه ی آخرش که در مورد چاکرا ها است. آنچه مسلم است این است که ناصر به تمام معنی یک استاد موسیقی بود و در مورد موسیقی اطلاعات زیادی داشت و زیاد مطالعه می کرد.
یک سوال:
آیا این کتابی که در اینجا ذکر شده منتشر شده است؟ و آیا از ناصر اصلا کتابی منتشر شده یا نه؟

سلام...
بله این کتاب در سال ۷۹ یا ۸۰ چاپ شده
در مورد یک سری از هنرمندان است که شامل ناصریای عزیز هم می شود ...
تا اونجایی که من اطلاع دارم بجز کتاب عشق است و دوستت دارم در کتاب ستارگان پاپ موسیقی ایران هم هست

دریا 20 بهمن 1387 ساعت 01:22 http://www.hagheghatgoo.persianblog.ir

با سلام به لیدای عزیز

ممنونم ...

روحش شاد و یادش همیشه در دلهایمان خواهد ماند ...

موفق و برقرار باشید ...

[ بدون نام ] 20 بهمن 1387 ساعت 09:55

سلام .ممنون که سر زدی وخوشحالم با شما آشنا شدم. منو یاد آنگ منو ببخشش عبدالهی انداختی .پیروز باشی

سلام لیدای عزیز
خیلی ممنون به خاطر اطلاعاتی که در مورد ایشون و مصاحبشون دادی.
من هم سبک و صدای ایشون رو خیلی دوست دارم...

علی روحی 20 بهمن 1387 ساعت 10:54 http://a1341.persianblog.ir/

سلام
از حضور گرم و سبزتان متشکرم مطلب زیبایتان را مطالعه کردم بسیار جالب و سازنده بود و از خوندن آن لذت بردم
شادکام و بهار یباشید

لیدای نازنینم سلام منو پذیرا باش اومدم که سر بزنم ولی دیدم چه وبلاگ زیبا وبه جایی داری آفرین و موفق باشی عزیزم با توجه به اشتراک موضوعی وبلاگهامون اگر دوست داشتی تبادل لینک می کنیم من بازم بهت سر می زنم خودم عادت به ارسال دعوت ندارم چه بی ادبم ؟! ولی خبرم کن هروقت به روز می شی تا بیام بخونم و لذت ببرم خسته هم نباشی پرچه کاری که عشق توشه خستگی نداره!ممنون وخدانگهدارت باشه گل من

مهران 20 بهمن 1387 ساعت 13:03 http://mehranirani.persianblog.ir/

سلام
من عاشق ناصر بودم. وقتی فوت کرد همه زنگ می زدن و به من تسلیت می گفتن!
همه جا تویی بقی...

مهران "کهنه درخت"

بیا دوستیهایمان را بیشتر کنیم

همه جا تویی په بی چه ای که گولم نزده ی...

هومن 20 بهمن 1387 ساعت 14:24 http://zeereeshk.persianblog.ir

خیلی جالب بود خوشحال می شم به وبلاگه منم یه سر بزنید

متین 20 بهمن 1387 ساعت 23:03 http://azarazadegan.blogfa.com/

سلام خانم لیدا
از دعوتتون ممنونم

چه خوب که به بلاگی دعوت شدم که یاد ناصر توش موج می زنه

حیف که زود رفت خوب که خوار نشد


یادش گرامی
روحش شاد

سروش عباسی 20 بهمن 1387 ساعت 23:44

سلام خیلی مطلب جالب و زیبایی بود. روح ناصر عزیز شاد

کرودک 21 بهمن 1387 ساعت 00:53

لیندا جان مه از ایهمه سلیقه واقعا هیرون بودم

محسن 21 بهمن 1387 ساعت 01:34

لیدا جان سلام

وبلاگ زیباییی داری
ممنون ازمطلب ومصاحبه قشنگی که ازناصریا دراختیار ما قرار دادی اما ای کاش تاریخ دقیق این مصاحبه رو هم درمنبع ذکر می کردی.

مسعود 21 بهمن 1387 ساعت 09:41 http://masuod-noori.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگ خیلی خوبی داری من از طریق iranpix با وبلاگت آشنا شدم راستش نظرت که داده بودی . نظر منو به خودش جلب کرد خیلی زیبا بود . یه سوال؟
شما درباره مرگ ناصر عبدالهی چیزی می دونی ؟
در ضمن خوشحال می شم به وبلاگ من سری بزنی و نظر بدی ممنون

فروزان 21 بهمن 1387 ساعت 14:04

سلام لیدا جان هم قشنگ بود مطالبت و هم عکس نا محشر بود بازم اگه اینجوری داری بذار تا دانلود و سیوش کنم
خواهش میکنم حتمان بکن
خیلی ممنونت میشم منتظر هستم؟.

رضا راد 21 بهمن 1387 ساعت 14:10 http://tataraneh.blogfa.com

مرسی استفاده کردم

amir 21 بهمن 1387 ساعت 16:05 http://smsjockes.blogfa .com

09367836866

؟

خیلی خوب بود موفق باشی ..خوس باشی و سبز...
آسمونی باش ژاک و بی ابر...........

م 22 بهمن 1387 ساعت 11:11 http://akharinkokab.blogfa.com/

سلام دوست عزیز و گرامی
ممنون از دعوتتون
از آشنایی با وبلاگ شما احساس خوشحالی میکنم
براتون آرزوی موفقیت دارم
صدای ناصر هیچ و فت از خاطر ما نمیره
اون یکی از بهترینها بود

سلام وسپاس ازحضورتان

هیچوقت صدای دلنشین ناصر عبداللهی یادمان نمیرود ممنون از دعوتتان جالب وخواندنی بود

موافقم با دغدغه ات وبا حنجره ای از ناصر و شعری از بهمنی می خوان
حیونی تازگی ادم شده بود به سرش هوای حوا زد ورفت
بختیار باشید

سلام خوبی؟[گل]

دفتر عشق به مناسب روز ولنتاین با دو متن جدید به روز شد[قلب]

منتظر حضور سبز شما هستم[گل]

[قلب][قلب][قلب]

آن دم که اشک از چشمانم سرازیر شد ، حس کردم دلتنگی همدمم شده ، دلتنگی که آمد ، دلم از غم و غصه به درد آمد ، تو را از خدای خویش آرزو کردم ، و خداوند هدیه ای زیباتر از گل به من داد تا آن روز ، روز عشق در زندگی ام باشد...

[قلب][قلب][قلب][گل]

سلام لیدا جان
ممنون از سر زدنت
به امید موفقیتهای روز افزون برای شما

مهدی 26 بهمن 1387 ساعت 00:26 http://nasseriaye-bandar.blogfa.com

سلام

وبلاگ ناصریای بندر با طرح فیلم آوای جنوب در مورد ناصر عبداللهی به روز شد.

سلام خسته نبوی...

اس ام اس بندری ......
ضرر ناکونی

اس ام اس ؟؟!!!!!!

سلام حوبید ؟ خسته نباشید ....کارتون واقعا تحسین برانگیزه.. همیشه از دیدنت خوشحال می شم گلم ...به امید دیدار

لیدای عزیز و نازنین
سلام
منو حتما می بخشی
چه قدر شرمنده شدم که بعد مدت ها که تو بخش کامنت های عزیزای همدلم اومدم و اون همه محبتت رو دیدم.
اینکه اخیرا خیلی خیلی دیر دیر سری به دوستای عزیز و همبغض می زنم اصلا دلیل این نیست که شماهای عزیز رو از یاد بردم.نه.اصلا.فقط به قول فروغ نازنین می گم :بر او ببخشایید که از درون متلاشی است.
همه چیز از یاد آدم می ره مگه یادش که همیشه یادشه!
از این که تو حال و هوای اون نازنین ماه که هنوزم نشناختیمش چه گوهر و چه گنجینه ای بوده می بینمت برات بهترین آرزوهای دلی رو دارم.
خوب باشی و در پناه حق

نیلوفر 7 اسفند 1387 ساعت 11:11 http://www.nasseria.blogfa.com

سلام لیدا جان

دلم برات تنگ شده بود خیلی وقت بود بهتون سر نزده بودم امیدوارم سلامت باشی
شهادت حضرت امام رضا (ع) رو به شما و همه دوستان ناصریا تسلیت عرض میکنم و ازت میخوام که دراین ایام سوگواری مارو از دعا فراموش نکنی
به همین مناسبت وبلاگ رد پایی از جنوب تا ملکوت بروزشد

سلام نیلوفر عزیزم
ممنون از حضور صمیمانه تون ...
چشم ... محتاجم به دعا

سلام...با "فصل تازه" به روز شدم...اگه آلبوم جدید احسان خواجه امیری رو شنیدین یا نشنیدین قصه ی ترانه ی "شیرین" شاید براتون قشنگ باشه...منتظرتونم...

ممنون استاد ...

عیمی وافتخر 10 اسفند 1387 ساعت 01:16 http://joone-delam.blogfa.com

دانلود اغنیه بندری بستکی

سلام خوبی ؟ خسته نباشی ولی چرا اینقدر دور شدیم؟ موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد